eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStatystyka kształtowania się liczby pracowników w zakładzie.... › Re: Statystyka kształtowania się liczby pracowników w zakładzie....
  • Data: 2007-08-15 21:32:11
    Temat: Re: Statystyka kształtowania się liczby pracowników w zakładzie....
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof pisze:

    > Przyczyną wypowiedzenia umowy /za 3 mies wypowiedzeniem/ jest brak
    > staranności i sumienności w wykonywaniu podst. obowiązków pracowniczych.Podst
    > prawna: art.30 par.1 pkt2 KP

    A wiec po co zawracasz głowę zwolnieniem lekarskim? Sąd pracy bada tylko
    przyczyny wskazane w wypowiedzeniu a nie te które sie przypomną
    pracodawcy w toku procesu.

    Dyskusyjne jest również samo sformułowanie. Można się upierać że nie
    jest konkretne. Po prostu powiedz w sądzie pracy że nie rozumiesz co ci
    zarzuca pracodawca.

    2001.03.21 wyrok SN I PKN 311/00 OSNP 2002/24/595

    Wymaganie z art. 30 § 4 KP nie jest spełnione, jeżeli w danych
    okolicznościach faktycznych ogólnie ujęta przyczyna rozwiązania umowy o
    pracę bez wypowiedzenia (art. 52 § 1 KP) budzi wątpliwości, w
    szczególności u zwalnianego pracownika, co do tego z jakim konkretnie
    jego zachowaniem należy ją łączyć.

    > I tu podaje dwa konkretne powody /chodzi o jakieś uchybienia w mojej pracy/ z
    > którymi się nie zgadzam i dlatego podałem do Sądu.

    Czyli jednak nie zacytowałeś dokładnie? To po co zawracasz głowę? Nikt
    tu jasnowidzem nie jest i nie wie co ci zakład napisał.

    > Jednak w odpisie "odpowiedzi Zakładu na mój pozew" które przesłał mi Sąd jest
    > poruszany przez Zakład także argument iż w tym czasie wyjechałem za granice.

    1998.11.10 wyrok SN I PKN 434/98 OSNP 1999/21/688

    Ocena zasadności wypowiedzenia umowy o pracę powinna być dokonywana
    przez sąd w granicach przyczyn podanych pracownikowi przez pracodawcę
    (art. 30 § 4 KP).

    1999.02.19 wyrok SN I PKN 571/98 OSNP 2000/7/266

    Pracodawca nie może wykazać zasadności wypowiedzenia umowy o pracę w
    oparciu o inną przyczynę, niż wskazaną w wypowiedzeniu (art. 30 § 4 KP).

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/