eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStatystyka kształtowania się liczby pracowników w zakładzie.... › Re: Statystyka kształtowania się liczby pracowników w zakładzie....
  • Data: 2007-08-16 01:56:06
    Temat: Re: Statystyka kształtowania się liczby pracowników w zakładzie....
    Od: "Krzysztof" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A wiec po co zawracasz głowę zwolnieniem lekarskim? Sąd pracy bada tylko
    > przyczyny wskazane w wypowiedzeniu a nie te które sie przypomną
    > pracodawcy w toku procesu.

    No właśnie zwolnienie lekarskie nie ma nic wspólnego z wypowiedzeniem, a
    zakład mając prawników po swojej stronie to aż dziwic sie ze takie coś
    wypisują. Chciałem się upewnić że to nie ma nic wspólnego z wypowiedzeniem,
    a że laik ze mnie to trochę zasiało we mnie ziarno niepewności te
    ich "dodatkowe argumenty".

    > Czyli jednak nie zacytowałeś dokładnie? To po co zawracasz głowę? Nikt
    > tu jasnowidzem nie jest i nie wie co ci zakład napisał.

    Zakład podaje konkretne powody z którymi ja się nie zgadzam i dlatego
    pozwałem ich do Sądu, gdyż wg. mnie są wyssane z palca. Jednak Zakład
    wyskakuje z argumentem wyjazdu podczas zwolnienia lekarskiego i dlatego tu
    na wątku niejako przy okazji poruszam ten temat.

    > 1998.11.10 wyrok SN I PKN 434/98 OSNP 1999/21/688
    >
    > Ocena zasadności wypowiedzenia umowy o pracę powinna być dokonywana
    > przez sąd w granicach przyczyn podanych pracownikowi przez pracodawcę
    > (art. 30 § 4 KP).
    >
    > 1999.02.19 wyrok SN I PKN 571/98 OSNP 2000/7/266
    >
    > Pracodawca nie może wykazać zasadności wypowiedzenia umowy o pracę w
    > oparciu o inną przyczynę, niż wskazaną w wypowiedzeniu (art. 30 § 4 KP).

    Dlatego ogromnie dziękuje w utwierdzeniu mnie w tym przekonaniu i podanie
    podst. prawnej.

    Pozdrawiam!

    Krzysztof