  • Data: 2006-12-01 14:04:42
    Temat: Re: Sprzet z serwisu uszkodzony
    Od: Tomek <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski napisał(a):
    > To jakaś mocno widoczna rysa? Jeśli tak, to powinni to zapisać w
    > zgłoszeniu reklamacyjnych i akurat oni muszą udowodnić, że wcześniej
    > była (vide art. 6. kc).

    A powiedzcie co sądzicie o takim (autentycznym) zdarzeniu.

    Oddałem cyfrowy aparat fotograficzny do serwisu pogwarancyjnego. Objawy:
    po włączeniu obiektyw ma problem z wysunięciem się, a jak już się uda,
    to obraz jest rozmyty - nie działa autofocus.

    Serwis zdiagnozował usterkę, przesłał mi do akceptacji wycenę, ja
    zgodziłem się na naprawę.

    Przy odbiorze okazało się, że owszem, to co było zgłoszone jako usterka
    zostało naprawione, za to przestał działać wizjer optyczny
    (przeziernikowy). Obraz nieostry, brak reakcji na zmianę zoom.

    Serwis odmówił naprawy twierdząc, że pewnie im taki przyniosłem. Ja
    podejrzewam, że przy okazji rozkręcania aparatu uszkodzili coś w
    mechaniźmie wizjera.

    Co w tej sytuacji? Kto powinien ponieść koszt naprawy i na kim ciąży
    obowiązek udowodnienia, że wina powstała bądź nie powstała w serwisie?

    Dodatkowo, kiedy przesłano mi wycenę naprawy uszkodzonego wizjera,
    wyceniono naprawę na 120 zł, na co się zgodziłem. Po jakimś czasie
    poinformowano mnie, że naprawić mogą, ale za 230 zł, bo w poprzedniej
    wycenie zapomnieli uwzględnić części kosztów.

    W tym przypadku wydaje mi się, że racja była po mojej stronie i ich
    obowiązkiem było naprawić w niższej cenie, gdzyż ich wycena naprawy była
    jednocześnie ofertą. Mam rację?