  • Data: 2012-01-22 10:23:19
    Temat: Re: Sprzedaż wcześniej zakupionych przedmiotów a podatek
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.01.2012 10:37, A pisze:
    > Kilka lat temu zainwestowałem w sporą ilość klocków LEGO Technic z myślą
    > o ich późniejszej sprzedaży.

    Nienienie! Kupiłeś dla siebie/swoich dzieci, ale plany się zmieniły,
    sytuacja finansowa Ciebie zmusza itepeitede

    > Aktualnie klocki te kosztują 2x więcej na
    > Allegro niżeli w momencie ich zakupu przeze mnie. Chce je teraz wystawić
    > na Allegro każdy z osobna. Czy muszę dodatkowo odprowadzać podatek skoro
    > już przy ich kupnie podatek został naliczony i posiadam wszelkie dowody
    > zakupu?

    Jeśli kupiłeś na własne potrzeby, a teraz - po ponad pół roku -
    odsprzedajesz, to żaden podatek się nie należy.

    Natomiast jeśli kupiłeś w celu odsprzedaży, to w pewnym sensie masz
    niezarejestrowaną działalność gospodarczą... Zatem skup się i przypomnij
    sobie, dlaczego tak na prawdę kupiłeś te klocki? ;)