eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? › Re: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
  • Data: 2010-07-06 18:15:02
    Temat: Re: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
    Od: Marccco <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-07-06 19:54, RadoslawF pisze:

    > Ale uważasz że sprzedawca ma czas i pieniądze na umożliwienie tobie
    > testowanie sprzętu.

    > Bo grupa posłów uznała że jest potrzebny i go przegłosowała.

    > Są sprzedawcy którzy bardzo nie lubią takich cwaniaczków.
    > Na odesłanie towaru wyrażą zgodę (bo muszą) ale jeśli znajdą
    > jakieś uszkodzenie, wadę czy skazę to kasy jednak nie oddadzą.
    > Zastanów się czy będziesz w stanie udowodnić przed sądem
    > że odesłany aparat był sprawny i bez wad, skaz czy śladów używania
    > a nie uszkodzony jak stwierdzi sprzedawca ?
    > Bo sprzedawcy też potrafią być cwaniakami i to często lepszymi
> [...]

    Dlaczego nazywasz mnie cwaniakiem? Czy tylko dlatego, że chciałbym kupić
    sprzęt na odległość i zwyczajnie nie wiem, czy będzie on spełniał moje
    oczekiwania (a żeby to sprawdzić, to muszę jednak sprzęt uruchomić)?

    Znalazłem przepis:

    Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej
    odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie
    w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust.
    1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
    upływem.

    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).

    3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony
    świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była
    konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić
    niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli
    konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki
    ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

    Wynika z tego, że jeśli sprzedawcy internetowi nie będą chcieli
    przyjmować zwrotów, to będą musieli zamknąć swój internetowy interes,
    gdyż prawo jest po stronie konsumenta.

    Pozdrawiam.