  • Data: 2010-08-22 21:23:17
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - umowa przedwstępna
    Od: NotBear <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-08-22 22:42, MZ wrote:
    > Jest opcjonalne, nie wymagane. Nie strasz.

    Ustawa mowi: "zbywca przekazuje nabywcy odpowiednie świadectwo
    charakterystyki energetycznej". Dla mnie jako nieprawnika oznacza to
    obowiazek.

    Tyle teorii, a w praktyce masz racje - ja moge sobie zazadac, a
    sprzedajacy moze mnie poslac na drzewo i tyle z transakcji. Niemniej
    jako kupujacy wolalbym takie swiadectwo otrzymac. Jako sprzedajacy
    wolalbym za to miec wpisana w akcie informacje, ze kupujacy zrzekl sie
    prawa do otrzymania swiadectwa, aby brak tego dokumentu nie stal sie
    pretekstem do podwazenia waznosci umowy w przyszlosci.

    Szerzej w artykule z Rzepy:
    "W wypadku zbycia budynku lub najmu przepisy nie przewidują żadnej
    sankcji za brak świadectwa. Nowe uregulowania mówią jedynie, że nabywcy
    budynku (lokalu) powinno być udostępnione świadectwo. I tyle. Od niego
    więc tak naprawdę zależy, czy chce, by zbywający lub wynajmujący
    postarał się o świadectwo. Tak też uważają notariusze. Krajowa Rada
    Notarialna przygotowała nawet wytyczne dla nich w tej sprawie. Wynika z
    nich, że certyfikat nie musi być dołączony do aktów notarialnych zbycia
    nieruchomości. Rejenci mają jedynie obowiązek informować swoich klientów
    o nowym obowiązku i możliwości przedstawienia certyfikatu. Od woli stron
    będzie więc zależeć, czy zostanie ono dołączone do notarialnej umowy czy
    też nie. "

    http://www.rp.pl/artykul/96611,256804_Mozna_sprzedac
    _budynek_bez_swiadectwa_energetycznego.html

    > Do 2014 roku sprzedaż bez świadectwa jest możliwa. Powiedz, ile mieszkań
    > sprzed 2007 roku ma takie świadectwa?

    Zapewne jakies promile.

    --
    NotBear