  • Data: 2010-08-22 20:26:55
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - umowa przedwstępna
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-22 21:47, /// Kaszpir /// pisze:

    > Ale tu nie chodzi o przekonanie ...
    >
    > Po prostu z tego co czytałem "standardem" jest umowa przedwstępna i
    > dopiero umowa końcowa podpisana u notariusza i to niby "standard".
    >
    > Mało kto się decyduje umowę przedwstępną podpisać notarialnie , bo
    > przecież i tak samą umowę podpisuje się u notariusza ...
    W moich stronach umowa przedwstępna notarialna to standard, ale
    widocznie co kraj to obyczaj, jak to mówią. Umowa notarialna ma jedną
    niezaprzeczalną zaletę: na 99,999% nie będzie miała wad prawnych. Twoja
    propozycja umowy cywilno-prawnej aż się od nich roi.

    > Więc co ryzykuje ? Chyba bardziej ryzykuje kupujący ?

    Owszem. Ty ryzykujesz tyle, że jak trafisz na cwaniaka żyjącego z
    wyciągania w ten sposób kasy, to podpisze, wpłaci zadatek, a potem Ci
    udowodni przed sądem, że wady prawne przygotowanej przez Ciebie umowy
    przedwstępnej uniemożliwiły mu uzyskanie np. kredytu i w związku z tym
    nie może zawrzeć umowy przyrzeczonej, i wykaże że to z Twojej winy. W
    związku z tym wezwie Cię do wypłacenia 2x zadatku. To czarny scenariusz,
    ale realistyczny, jak się z takich akcji żyje, ma się doświadczenie i
    dobrego prawnika. Pomijam że parę dni przed ostatecznym rozliczeniem się
    z developerem nadal będziesz miał mieszkanie zamiast pieniędzy, a on w
    naturze nie weźmie. Oczywiście najprawdopodobniej może się skończyć
    tylko tym, że np. bank kupującego odrzuci tak napisaną umowę
    przedwstępną i będziecie obaj się stresować prostując ją.

    --
    MZ