eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info) › Re: Sprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)
    Date: Thu, 30 Oct 2008 07:11:41 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <gebj6u$n1v$1@news.onet.pl>
    References: <Pine.WNT.4.64.0810282012340.3516@quad> <ge924s$q2n$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0810300135500.2232@quad>
    NNTP-Posting-Host: chello089076212166.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1225347102 23615 89.76.212.166 (30 Oct 2008 06:11:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Oct 2008 06:11:42 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.0810300135500.2232@quad>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 081029-0, 2008-10-29), Outbound message
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:560997
    [ ukryj nagłówki ]

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > To prawda.
    > Tyle, że ew. ryzyko że *nie jest* zasadna poniesie kupujący.


    Tak. Ale twierdzenie, że ustawa nakłada obowiązek udowodnienia już w
    momencie składania reklamacji to nieprawda.

    Gdyby było tak, to prawdziwym byłby schemat:
    - klient reklamuje bez dowodu
    - sprzedawca nie uznaje, bo nie ma dowodu
    - klient oddaje sprawę do sądu i przedstawia dowód
    - klient przegrywa, bo nie przedstawił dowodu w momencie składania
    reklamacji

    A tak nie jest przecież.

    Sprzedawca we własnym interesie powinien sprawdzić, czy reklamowana
    rzecz nie jest aby niezgodna z umową. I odmowa uznania reklamacji tylko
    z tego powodu, że klient nie przedstawił dowodu niczym nie różni się od
    odmowy uznania reklamacji z jakiegoś innego absurdalnego powodu, nie
    mającego podstaw merytorycznych - w obu przypadkach klient musi ponieść
    ryzyko i zdać się na wyrok sądu.

    Analogicznie w przypadku nieuznania reklamacji do 6 miesięcy -
    sprzedawca nie musi w odpowiedzi powoływać się na opinię znawcy.
    Wystarczy, że sam uzna, że wada nie istniała w momencie wydania rzeczy.
    I analogicznie: ponosi ryzyko tego, że nie uda mu się tego dowieść przed
    sądem.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1