    From: Mruk <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
    Date: Sun, 18 May 2014 13:49:44 +0200

    > To co konkretnie, taka osoba, musi przeczytać i jaką mieć wiedzę, żeby
    > bezpiecznie prowadzić działalność gospodarczą? Pytanie jest jak
    > najbardziej poważne. Każdy kiedyś zaczynał.

    każdy zaczynał i trzeba zobaczyć jak kończył. Nauka kosztowała. W
    pierwszej kolejności DG to nie najlepsza forma prowadzenia biznesu.

    Na tak podstawowo zadane pytanie nie ma innej odpowiedzi. Przepisów jest
    tyle, że człowiek uczy się całe życie. A do tego przepisy się zmieniają.
    Interpretacje się zmieniają. Kontrole trwają, sądy działają do dupy,
    komornicy działają średnio, urzędy państwowe działają najgorzej z
    wymienionych.

    Do tego ktoś będzie Ci robił nieuczciwą konkurencję sprowadzając bez
    cła, zatrudniając bez żadnych umów i płacąc pod stołem. Wtedy Tobie nie
    starczy na przestrzeganie wszystkich przepisów (bo na rynku będziesz
    musiał być konkurencyjny) i albo nie utrzymasz się na rynku albo
    zaczniesz luzować przestrzeganie zasad aż w końcu Cię dupną i dowalą za
    7 lat wstecz z odsetkami.

    przykładów legalnie prowadzonych biznesów, które zostały zamknięte jest
    sporo. przykładów biznesów, które właścicielom wydawało się, że są
    legalne jest pewnie jeszcze więcej. Dla odmiany tych zamkniętych
    prowadzonych nielegalnie nie ma aż tyle

    jak zabierasz się za coś gdzie łapy macza sanepid, uokik i celnicy to
    nic dobrego z tego nie wychodzi dla żółtodzioba.