  • Data: 2011-09-02 10:24:45
    Temat: Re: Sprawa rozwodowa a kredyty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Sep 2011, MZ wrote:

    > Obawiam się że tak i niestety teorię tą przerobiłem na własnej skórze,
    > ze wszystkimi konsekwencjami skarbowymi. Będąc w związku małżeńskim
    > sprzedawałem mieszkanie zakupione jeszcze za czasów kawalerskich, w celu
    > nabycia nowego, większego. No i notariusz od razu poinformował, że w
    > związku z brakiem rozdzielności majątkowej środki uzyskane ze starego
    > mieszkania wchodzą w majątek wspólny.

    Może ktoś to skomentować?
    Bo wersja wydaje mi się dość... oryginalna.

    Coś jeszcze: czy jakbyś miał pieniądze, to przy zamianie tych
    pieniędzy na mieszkanie również stałoby się ono "majątkiem wspólnym"?

    > W praktyce sprowadziło się to do
    > zapłacenia podwójnego podatku od sprzedaży, bo okazało się że x zł
    > uzyskane z poprzedniego mieszkania przeznaczone niemal w całości na nowe
    > mieszkanie (wydatkowane w ciągu 2 lat na zakup nowego lokalu itd)
    > okazało się wydatkowaniem tylko x/2 kwoty, bo druga połowa została
    > potraktowana jako część koleżanki małżonki, mimo że pieniądze pochodziło
    > ze sprzedaży mojego majątku odrębnego.

    Moim zdaniem zwyczajne "naciągnięcie" ze strony US, wynikające
    albo z niezrozumienia przepisów "zawsze tak robiliśmy", albo obliczone
    na to że podatnik nie będzie skłonny iść do WSA po wyrok.

    pzdr, Gotfryd