  • Data: 2006-05-11 06:19:03
    Temat: Re: Spotkanie samochodu z rowerzystą na przejściu dla pieszych
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Zamiast ciągnąć dalej dyskusje pozwole sobie zakończyć całośc stwierdzeniem:

    rowerzysta to normalny uczestnik ruchu, i ma takie same praw i obowiązki.
    Czyli tak długo jak ruch powolny niezostanie wydzielony na sciezke, będę
    postrzegał rower jako zagrozenie gdy:

    - kierownik roweru wcisnie sie w szczeline 40zm między pojazdem a
    krawędzią z prawej, i będzie następnie wymagał poszanowania jego prawa
    do bezpieczeństwa
    - kierownik roweru nie będzie raczył sygnalizować manewrów na jezdni
    - kierownik roweru będzie wymuszał określone zachowanie na kierowcy
    samochcodu, poprzez wciskanie się w szczeliny pomiędzy samochodami, w
    szczególności wymuszał zmiane prędkości lub kierunku ruchu po wjechaniu
    pomiędzy dwa jadące samochody (jeden za drugim)
    - kierownik roweru bez wyobraźni jedzie sobie jak jedzie, zbyt blisko
    pojazdu samochodowego i nie daje szans kierowcy samochodu, przez
    pomijanie przewidywania co się stanie jak rowerzysta się przewróci lub
    coś się stanie, co spowoduje kolizje / wypadek.

    Jest tych niebezpieczenstw wiele, jak napisałem łatwiej zabic rowerzyste
    niz innego kierowce - wole wyprzedzic i mieć takiego orła z tyłu.

    Pamiętaj, ze nie piszemy o wszystkich rowerzystach i kierowcach a o
    ekstremum, i ich tyczy sie selekcja naturalna.

    Naprawde nie chce mi się teraz dyskutować nad zasadnością tego czy
    innego przepisu. Ja tylko się poruszam po drodze, chce prztrwac i nikogo
    nie zabic. Jeżeli jest rozsadny rowerzysta, to ma podobne cele. Jeżeli
    jednak on za wszelką cene chce udowodnić, ze ma racje... no cóż. Trzeba
    być przygotowanym na spotkanie z prokuratorem ;-(

    MZ