  • Data: 2011-05-20 10:10:10
    Temat: Re: Spolka cywilna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 May 2011, ąćęłń wrote:

    > To teraz nam napisz, z której spółki "wolno" i kiedy na to wpadłeś ;-)

    AFAIR - w sposób "podział zysku na bieżąco"?
    Z nazwanych chyba tylko w partnerskiej, bo jest to jedyna forma nazwana
    którą kojarzę, przewidująca indywidualne rozliczanie zysków i strat,
    zarówno dla celów cywilnoprawnych i podatkowych.
    I żadnej innej *nazwanej* - bo nienazwane (np. "spółka cicha") nie
    mieszczą się w zakresie regulacji spółek i traktowane są jako zobowiązania
    indywidualne.
    A w uregulowanych - tylko w sposób dopuszczony stosownymi przepisami.
    Rozliczenie zysku, na ogół roczne z dodatkową wersją "rozwiązanie
    spółki", i tylko wtedy podział.

    Kiedy wpadłem? - napisałem: kiedy grupowicz zaskoczył grupę .podatki
    pytaniem o z tego zakresu, właśnie na przykładzie S.C.

    Nie było to więc "wpadnięcie" a pokazanie palcem :P

    pzdr, Gotfryd