    From: Radzisz <m...@s...invalid.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    Date: Thu, 24 Apr 2003 21:53:51 +0200

    Dnia Wed, 23 Apr 2003 23:38:24 +0200, Marek Madej <muddy@wytnij-
    to.interia.i-to.pl> napisał:

    > Witam ponownie!
    >
    > Bardzo prosiłbym o wyjaśnienie jednej wątpliwości: czy lokal spółdzielczy
    > własnościowy może być własnością dwóch lub więcej osób niespokrewnionych
    > ze sobą?
    może. nie ma najmniejszego problemu.

    > Tymczasem pośrednik, z którego usług przyszło mi korzystać, twierdzi, iż
    > musimy wyznaczyć osobę (mnie lub moją narzeczoną), która stanie się
    > właścicielem spółdzielczego mieszkania i podpisze akt notarialny.
    bzdura. ma wiadomości sprzed kilku lat. kiedyś tak było, ale i o ile mnie
    pamięć nie myli zmieniło się to w 2002 roku, na jesieni ...

    > Umowę przedwstępną zawarliśmy wspólnie.
    nieszkodzi ... do aktu może stanąć ktoś inny lub tylko jedno z Was.

    > Czy może zapis: "... z tym, że członkiem spółdzielni może być tylko jedna
    > z nich" oznacza, że druga osoba nie może być współwłaścicielem i dlatego
    > nie jest możliwe podpisanie aktu notarialnego przez dwie osoby i
    > ustanowienie dwóch równych "części" spółdzielczego własnościowego prawa
    > do lokalu?
    bycie współwłaścicielem a bycie członkiem spółdzielni to dwie różne sprawy
    ... możesz być współwłaścicielem mieszkania i nie być członkiem
    spółdzielni.

    > Wydaje mi się, że to błędna interpretacja (zwłaszcza że ani pracownik
    > banku, ani pracownik spółdzielni nie mieli zastrzeżeń do naszej sytuacji
    > prawnej), ale mogę się mylić.
    mi też się wydaje że pośrednik się myli.

    > Bardzo proszę o jednoznaczną odpowiedź.
    moje zdanie jak powyżej.

    > Moim zdaniem w tej kwestii najlepiej poinformowanym powinien być chyba
    > notariusz?
    dokładnie tak, znajdź telefon do notarusza i się upewnij na 1000 % ;)

    Radzisz