eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpadek po ojcu i na co się powołac u radcy który głupoty gada? › Re: Spadek po ojcu i na co się powołac u radcy który głupoty gada?
    Date: Sat, 20 Jan 2007 11:13:37 +0100
    From: Czarek Daniluk <c...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek po ojcu i na co się powołac u radcy który głupoty gada?

    Użytkownik Zbyszek ZiPi napisał:

    > Użytkownik "PayMay" <r...@g...com> napisał w wiadomości

    > szanowny Pan jest tego absolutnie pewny ? Pół majątku jest żony i nie
    > podlega spadkowi. Dopiero druga połowa podlega spadkowi i do tej części
    > ma zastosowanie ten artykuł.Tak więc z 12 ha połowa czyli 6 ha jest
    > żony, a druga dzielona w podziale spadku.
    > Art. 931. § 1. W pierwszej kolejności powołane są z ustawy do
    > spadku dzieci spadkodawcy oraz jego małżonek; dziedziczą oni w
    >
    > częściach równych. Jednakże część przypadająca małżonkowi nie
    > może być mniejsza niż jedna czwarta całości spadku.
    > ZiPi

    Sorka że się wtrącę - ale na podstawie przytoczonych danych trudno
    powiedzieć kto ma rację.
    Radcą prawnym ani prawnikiem nie jestem ale jako że przechodziłem to to
    wiem jak jest.
    Jeżeli gospodarka była odrębnością majątkową zmarłego ( nabyta przed
    zawarciem związku małżeńskiego ) to wszyscy spadkobiercy - żona i dzieci
    dostają po równej części - w tym przypadku po 1/4.
    Jeżeli gospodarka była nabyta w trakcie trwania związku to połowa się
    należy żonie, a druga połowa jest dzielona na równe części pomiędzy
    wszystkimi spadkobiercami ( takżę żoną ) - w tym przypadku żona ma 5/8 a
    dzieci po 1/8.

    Pozdrawiam !!