    From: "William" <n...@m...mnie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek i niezgoda
    Date: Wed, 23 Aug 2006 12:54:54 +0200

    Użytkownik "Roman" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:44EB0222.C25B9D2C@op.pl...
    > Sad zasadzil spadek (nieruchomosc) na prawach wspolwlasnosci dla
    > spadkobiercow. Jedno z rodzenstwa: mieszka za granica, calkowicie
    > odmawia jakiejkolwiek wspolpracy, a nawet jakichkolwiek kontaktow.
    > Praktycznie sprawa wyglada tak, ze ta niekooperatywna osoba zajela
    > pozycje: "niewazne ze ja nic nie zyskam, wazne ze ty stracisz".

    1) Przyjeliście ten spadek wprost (czyli razem z wszystkimi długami
    spadkodawcy - odtąd są wasze), czy też z dobrodziejstwem inwentarza
    (przyjmujecie długi tylko do wysokości wartości odzieciczonego majątku).?

    > Jest tylko sprawa czasu ze nieruchomosc ta zostanie zlicytowana za
    > ciazace na niej dlugi i niezaplacone podatki. Wiadomo, ze jak zajma sie
    > tym urzedy to niewiele zostanie z dorobku rodzicow. Po prostu zal zeby
    > caly dorobek rodzicow poszedl na marne.
    > Jak w takiej sytuacji te nieruchomos sprzedac zanim komornik sie nia
    > zajmie?

    Komornik będzie się domagał tego długu od was. Naleznosci nie przynależą do
    nieruchomosci tylko do osoby (spadkodawcy). Teraz wy je odziedziczyliscie i
    z tego co rozumiem przyjeliście. W przypadku gdy nei ma zgody
    współwłaścicieli co do sposobu dokonania działu spadku, potrzebne jest
    postępowanie sądowe (nie wystarczy notariusz). We wniosku podacie adres
    zamieszania "zagranicznego" spadkobiercy, sąd go wezmie na posiedzenie i
    jeśli sie nie zjawi to straci prawo do wypowiedzenia się co do sposobu
    dokonania działu. Za nieobecnego sąd wyznaczy (chyba) kuratora spadku który
    przy sprzedaży zabezpieczy jego udział w uzyskanej należności aby mu ją
    przekazać (gdy się zjawi).