  • Data: 2004-08-23 20:09:34
    Temat: Re: Spadek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ENPiotr" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cgcd0q$d2k$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > OK !
    > Zalozmy ze tak bylo (gospodarstwo odziedziczyly 2-osoby
    > zwiazane z gospodarstwem) natomiast zostaly jeszcze dwie osoby
    > uprawnione do spadku (brat i siostra)
    >
    > Aby w/w osoby mogly podzielic sie gospodarstwem i przejac je
    > to pozostali (brat i siostra) musieli by sie zgodzic na taki uklad
    > Czy dobrze mysle ?

    Źle. Właśnie wówczas było takie pokopane prawo. Chodziło o to, by nie
    rozdrabniać gospodarstw. Uczyniono to kosztem prawa własności. To był
    podstawowy powód, że po "odzyskaniu niepodległości" przystąpiono do
    prostowania tego.

    Nie pamiętam tylko jak to było, gdy w spadek wchodziły inne rzeczy poza
    gospodarstwem. Czy sumowało się wartość i później dzieliło, czy osobno
    gospodarstwo dzieliło, a osobno resztę. Ostatnio miałem postanowienie o
    nabyciu spadku z tamtych lat i wygląda na to, że gospodarstwo dzielono
    osobno, nie wliczając w wartość spadku, bo wówczas osoby poza gospodarstwem
    musiały by dostać tzw. spłatę. A na tym, co widziałem było, ze z ustawy, nie
    było o zrzeczeniu, a dostali tylko pozostający na roli.