  • Data: 2008-05-28 19:34:48
    Temat: Re: Śmierć za niewykonanie rozkazu na wojnie.
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    coder pisze:

    > Kilka razy spotkałem się z opinią, że podczas wojny, zgodnie z
    > obowiązującym w Polsce prawem można zastrzelić żołnierza za
    > niewykonanie rozkazu. Nie wiem czy to jakaś pozostałość została w
    > narodzie po dawnych czasach czy może rzeczywiście tak jest..?

    Zapewne można by to rozważać na zasadzie stanu wyżej konieczności (art.
    26 kk). Życie człowieka kontra dobro ojczyzny. Czyli oficer który
    zastrzelił za niewykonanie rozkazu mógłby sie tak bronić.

    > Czy w ogóle polskie prawo pozwala skazać na śmierć swojego żołnierza
    > za jakiekolwiek inne przewinienie(szpiegostwo na rzecz wroga, dezercja
    > itp.)

    W Polsce z tego co mi sie obiło o uszy nie ma kary śmierci, za nic.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."