  • Data: 2003-09-27 19:00:57
    Temat: Re: Śmierć w szpitalu
    Od: "Ben" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale te standardy firm ubezpieczeniowych też opracowują specjaliści. To się
    > zleca jakimś wybitnym specjalistom. I po prostu jest tak, że jak coś jest na
    > wykazie, to się stosuje algorytm ze standardu, a jak nie ma, to dopiero
    > wówczas zastanawia, co zrobić. Kiedyś była nawet taka książka o samoleczeniu
    > na podobnej zasadzie.

    Zgadza się, z tym że wg mnie dotyczy to kwestii związanych z odpowiedzialnością
    ubezpieczyciela, a nie uznaniem czegoś za błąd w sztuce medycznej. Wiedza
    medyczna szybko się zmienia, więc przyjęty standard moze być podważony w toku
    postępowania dotyczącego odpowiedzialności zawodowej lekarza. Ubezpieczyciele
    dla swoich potrzeb mają takie standardy, ale wydaje mi się, że nie mogą być
    niepodważalnym wyznacznikiem tego co jest, a co nie jest błedem, także w
    postępowaniu przed sądem