    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 24 Jun 2013 21:59:33 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Śmieci po nowemu

    On Sat, 22 Jun 2013, Budzik wrote:

    > Może jak zobacza co wymyslili niektorzy urzednicy to dopiszą?

    Może, tak się nieraz zdarzało.
    Z rzeczy pamiętanych (bo powtarzanych w ostatnim pół roku :))
    mam w cache opodatkowanie środków trwałych (zmienione na
    opodatkowanie EWIDENCJONOWANYCH środków trwałych).
    Bywało również, że podatnicy wygrywali przed sądami, i to nie
    tylko z okazji podważenia urzędniczej interpretacji, ale rownież
    wykazania niekonstytucyjności takiego czy innego przepisu.
    Niemniej takie "poprawki" mają wadę - jak toto później odkręcić.
    Bywało, że odzyskać pieniądze udawało się tym, którzy "złożyli
    reklamacje" poprzez sprzeciw - tak działa mandat, jak mandat
    przyjmiesz, to niesłusznego mandatu za czyn będący wykroczeniem
    nie da się "odkręcić", może np. okazać się że istotna jest
    forma owej "opłaty dodatkowej" za wykrycie niesortowanych
    śmieci.

    > Nie wiem. Słyszałem tylko jak minister sie wypowiadał.

    Hm...
    Kiedyś już naciąłem się na zbytniej krytyce ministra (gdzieś na .podatki
    dziś wspominałem), a całość sprowadzała się do tego co wyżej:
    minister nie zapodał listingu WSZYSTKICH przepisów które prowadziły
    do całkiem słusznego wniosku :)
    Być może minister ma rację, jak ktoś wie, z czego wywiódł
    owe "60%" to poproszę o zapodanie "podstawy" :D

    > witek najpierw pisał o miejskich, potem o gminie, na koncu o firmie.

    No to tym pierwszym tak samo jak tym od fotoradarów, a jak
    "o firmie" to IMVHO tak samo, jak rzeczonym kontrolerom.
    Po prostu, "sprawdzanie wykonania umowy", przy czym stroną tu nie
    będzie ów mieszkaniec (firma nic do niego nie ma), lecz miasto (gmina).
    Gmina już sobie wezwie delikwenta na dywanik ;)

    pzdr, Gotfryd