  • Data: 2013-06-22 15:19:53
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > a nie zostanie pokryty ze stosowną przebitką z innych źródeł,
    > będzie interes do wykazywania "złego sortowania".
    > A "stawianie klienta do pionu" się zdarza (ma na celu obniżenie
    > kosztów egzekucji własnych roszczeń, reszta klientów zacznie
    > się bać), z tego właśnie powodu wprowadzono przepisy które
    > uniemożliwiają np. odcięcie prądu lub gazu bez uprzedniego
    > wysłania klientowi upomnienia że nie zapłacił zaległości.
    > Tego, że w .pl takie przypadki się zdarzyły (w oparciu o wersję
    > "przecież prawo nie zabrania") też sobie nie wyobrażasz?

    Niestety wyobrażam sobie.
    Ale sadziłem, ze to jest gdzies zapisane.

    i/

> [...]
    > jest śliskie.
    >
    > Ad rem.
    > Optymalnym rozwiązaniem, dającym nadzieję na brak możliwosci
    > narzucenia nadmiernych restrykcji, byłaby tzw. "lista otwarta"
    > dopuszczalnych odchyleń, coś w stylu:
    > "za papier posortowany w wystarczającym stopniu uznaje się również
    > wszelkie postacie papieru i kartonu złączone w powszechnie stosowany
    > sposób w zeszyty, opakowania i podobne elementy użytkowe, w
    > szczególności poskładane, sklejone i złączone zszywkami".
    > Możesz to uznać za paranoję, ale nieraz brak takiego przepisu

    Skoro Gotfryd tak twierdzi to absolutnie nie mam wiedzy aby polemizować.
    :)
    Może jak zobacza co wymyslili niektorzy urzednicy to dopiszą?

    > Oczywiście obowiązywanie kryterium "60% zawartości" również wygląda
    > na całkiem dobre kryterium... i ile ma "moc prawną" rangi ustawy
    > (nie może być zmienione prawem niższego rzędu).
    >
    > Że tak głupio spytam: 60% wagi, objętości czy innego parametru
    > śmiecia?
    > :)

    Nie wiem. Słyszałem tylko jak minister sie wypowiadał.

    > No właśnie :>
    > Może być tak, że na 99++% kraju będzie "rozsądnie", ale znajdzie się
    > gdzieś głupek i to właśny Ty na niego trafisz.
    > O "procesie o freeware" pewnie słyszałeś?

    Wiadomo.
    Sprawa jest jednak na tyle nośna iz na poczatek powinni szybko reagować
    mieszkańcy.
    A o poprawie ustawy - było wyżej.

    > Chodzi o strażników miejskich czy strażników-"kontrolerów"
    > firmowych,
    > takich jak mają np. przedsiębiorstwa przewozowe wyłapujące gapowiczów?
    > Nie widzę stosownego kawałka w cytacie a starsze już przerzuciłem
    > do archiwum :)

    witek najpierw pisał o miejskich, potem o gminie, na koncu o firmie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.