  • Date: Wed, 03 Oct 2012 13:45:22 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Służebność przejazdu

    W dniu 03.10.2012 13:30, xxx pisze:

    > SŁużebnośc została ustalona w akcie notarilanym który podpisał równiez
    > własnciciel działek (wymienionych w akcie) który na nich prowadził
    > działalność. Teraz jednak cześć sprzedał i już jest (przynajmniej

    Notarialnym dotyczącym czego? Samo ustanowienie służebności? Sprzedaż
    działek? Wydzielenie działek?

    > teoretycznie) kilku właścicieli którym niby to prawo ma przysługiwać.
    > Pytanie o tych "kazdorazowych włascieli" dotyczyło precyzji: czy chodzi

    Użytkowników!

    > o każdorazowego (nawet kilku o ile nastapiła by sprzedaż) własciela
    > wszystkich tych działek, czy też o każdorazowego własciciela kązdej
    > działki zosobna.

    Służebność dotyczy działki. Czyli każdy kto ma prawo dostać się do
    działki na rzecz której inna jest obciążona służebnością, ma także prawo
    skorzystać z tej służebności. Czy jest to gość, czy też najemca budynku
    na tej działce czy też właściciel działki.

    > Pewnie widzisz różnicę. A jak nie widzisz to wyobraź sobie, że np
    > działki zostają dalej podzielone i jest ich np trzydzieści. Czy wtedy
    > wszystkim 30 będzie przysługiwała służebnośc. Przecież to byłoby chore.

    Ale co mnie obchodzi ta różnica? Czy też np. sąd? Zapisano to co zapisano.

    Poza tym to była służebność na kilka już istniejących działek. Podział
    jednej na kilka to nieco inna sytuacja. Bądź łaskaw nie mieszać
    rzeczywistości ze swoją demagogią.

    > Ustanawiający służebość, w drodze grzeczności ustalił ją dla jednego
    > (tak przynajmniej sądził) własciela kmpleksu (bo słuzyły prowadzeniu
    > działalności temu włascielowi). Teraz jednak zdecydowanie wzrosła ilość
    > korzystających z tej służebności.

    No to sorry winnetou, ale jak ktoś nie rozumie, co podpisuje, to
    powinien wynająć prawnika.

    > Czy chciałbyś aby po twojej działce ruch pojazdów wzrósł np cztero czy
    > pięciokrotnie (a może i wiecej)?

    Nie, ale ja bym przy takim założeniu nie dał służebności na pięć
    odrębnych działek.

    > Nie wiem czy troszkę wyjasniłem ale .. starałem się. Chodzi tiu o
    > interpretację zapiasu: "każdoczesnych włascieli działek: 1, 2 , 3, 4
    > ..." Czy chodzi o każdoczesnego właściciela każdej z działek osobno czy
    > o każdoczesnych własciecieli działek jako zbioru (nieruchomości
    > gruntowej składającej się z tych działek").

    Zasadniczo nie ma takiej opcji. Trzeba by tamte działki najpierw scalić
    i służebność dać tylko na tę scaloną.