  • Data: 2003-10-26 22:48:26
    Temat: Re: Skradziona komorka
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poreba <d...@p...com> napisał(a):

    > "tomek tarasiuk" <l...@g...pl> popełnił 26 paź 2003 na
    > pl.soc.prawo utwór news:bngcl7$8t8$1@inews.gazeta.pl:

    > Mógłbyś rozwinąć tę odkrywczą ideę technologiczną?
    > AFAIK w _większości_ modeli istnieje możliwość ingerencji w oprogramowanie
    > zmieniające wszystkie dane identyfikacyjne egzeplarza.

    System działa tak. Telefon ma niepowtarzalny numer seryjny. Zostaje on nadany
    przez producenta telefonu. Po włożeniu karty i uruchomieniu telefonu w fazie
    inicjacji ( szuka sieci ) do centrali wysyłana jest informacja, że w
    telefonie o numerze seryjnym XXX znajduje się karta o numerze YYY. Od tego
    momentu wszystkie połączenia przychodzące i wychodzące z telefonu realizowane
    są na podstawie numeru telefonu a nie karty SIM. Karta SIM służy jedynie
    celom informacyjnym kto ma zapłacić za rozmowę. W centrali są trzy rejestry.
    Nazywają się; biały, szary i czarny. W rejestrze białym przechowywane są
    numery telefonów ( nie kart ) które są całkowicie legalne. W szarym - takie
    które są pod obserwacją lub pojawiły się bo np. ktoś przyjechał z innego
    kraju i na podstawie porozumienia miedzy sieciami dzwoni tutaj. W czarnym
    łatwo się domyślić. Tam są telefony zgłoszone jako kradzione, albo takie w
    których ktoś zmienił numer seryjny. Sieci muszą dostawać numery seryjne od
    producentów i dlatego jak pojawi się telefon o powtarzającym się numerze ( bo
    ktoś zmienił i akurat utrafił w istniejący legalnie ) albo sieć dostaje
    egzotyczny numer to automatycznie powinien zostać on przyporządkowany do
    rejestru szarego albo czarnego. Sama zmiana numeru seryjnego urządzenia
    nadawczego według mnie jest przestępstwem. Ale mogę się mylić. Na pewno
    znajdzie się ktoś bardziej oblatany w prawie i mnie naprostuje , albo poprze
    w tej kwestii. Samochody też mają numery seryjne i ich przerabianie nie jest
    dozwolone. Zauważ jeszcze jedną zależność która może potwierdzić co
    napisałem. Jak kiedyś kupowałem telefon to od momentu zakupu do chwili kiedy
    można było dzwonić upływał jakiś czas. W tym czasie sklep przesyłał numer
    telefonu do operatora, a tamtem dopiero uruchamił aparat. Jak kupisz samą
    kartę to po włożeniu do telefonu możesz dzwonić od razu. To świadczy że
    operatorowi po coś jest potrzebny numer telefonu a nie karty do aktywacji.
    Tomek
    ps. jest jeszcze trochę informacji o działaniu sieci ale nie chce mi się
    pisać. Te informacje posiadłem z czasopisma Radioelektronik. To jest rzetelny
    miesięcznik. Możesz uznać że są prawdziwe. Nie wiem tylko czy dobrze
    przyporządkowałem obcokrajowców do rejestru szarego, Nie pamiętam tego
    dokładnie bo artykuł czytałem kilka lat temu. Mam gdzieś to czasopismo i w
    razie wątpliwości jest możliwość weryfikacji podanych informacji.