    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklepikarz spuszcza mi powietrze z kol. Co robic?
    Date: Thu, 18 Aug 2005 13:25:59 +0200

    Marek B. napisał(a):

    > Prosze o rady, tak zgodne z prawem, jak i bardziej ludzkie :)

    Zgodnie z prawem to goscia sfilmowac, wezwac pomoc drogowa ktora
    samochod doprowadzi do stanu uzwalnosci, a fakture zaniesc panu do
    sklepu, w razie odmowy zaniesc ja do sadu wraz z dowodem (najlepiej
    jakies fotki, albo film) ze to on zrobil.

    Mozna tez na policje i:
    Art. 124. Kodeksu Wykroczen:
    § 1. Kto cudzą rzecz umyślnie niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do
    użytku, jeżeli szkoda nie przekracza 250 złotych,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 3. Ściganie następuje na żądanie pokrzywdzonego.
    § 4. W razie popełnienia wykroczenia można orzec obowiązek zapłaty
    równowartości wyrządzonej szkody lub obowiązek przywrócenia do stanu
    poprzedniego.

    Czyli sklepikarz leci wtedy po pompeczke i grzecznie pompuje kola.

    Mozesz mu tez pieknym za nadobne wynagrodzic i spuscic mu powietrze z
    jego opon.