  • Data: 2005-01-09 11:33:25
    Temat: Re: Skarga na policję, znak B-2, odpowiedź policji
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > z tym przedstawianiem sie to jest tak ze jak ogladam jakis program w TV
    > gdzie kamera jezdzi za radiowozem to policja przedstawia sie zawsze a jak
    > przy okazji spotkania rowerzystów w Poznaniu miałem okazje byc zatrzymany i
    > rozmawiac z kilkoma policjantami to nie przedstawił sie ZADEN!!!

    W zasadzie jak ci sie nie przedstawia to nie musisz im podać swoich danych i
    dokumentów :))) :

    § 1. Policjanci w toku wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych,
    dochodzeniowo-śledczych i administracyjno-porządkowych, podejmowanych w celu
    rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw i wykroczeń oraz
    wypełniania poleceń sądu, prokuratora, organów administracji rządowej i
    samorządu terytorialnego, zwanych dalej "czynnościami służbowymi", mają prawo:
    1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości,

    ...i dalej ...

    § 2. Policjanci, przystępując do czynności służbowych określonych w § 1, są
    obowiązani:
    1) podać stopień, imię i nazwisko; policjanci nie umundurowani okazują ponadto
    legitymację służbową w taki sposób, aby zainteresowany miał możliwość odczytać
    i zanotować nazwisko policjanta i nazwę organu, który wydał legitymację,
    2) podać podstawę prawną oraz przyczynę podjęcia czynności służbowej.

    Jednak lepiej jak widzisz, że jest radiowóz, mundury...dostosować sie do ich
    poleceń....wiadomo władza ma zawsze racje..no bo jeszce Cie zapakuja do
    radiowozu, rower konfiskują :))) hi hi...mamy wolnośc i prawo ;)))

    pozdr.

    Wiesiek