  • Data: 2005-01-16 17:09:49
    Temat: Re: Skarga na policję, znak B-2, odpowiedź policji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej Stankiewicz" <m...@W...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:csc8t3$3uk$1@inews.gazeta.pl...

    > A można domagać się od takiego policjanta by podał te informacje??

    Jak najbardziej. Nawet umundurowany policjant ma obowiązek na wezwanie
    okazać legitymację. Tam jest jego imię i nazwisko.

    > I czy można żadać pokazania legitemacji??

    jw.

    > Z tego co czytałem to dotyczy to tylko funkcjonariuszy nieumundurowanych.

    Funkcjonariusz nieumundurowany ma obowiązek ZAWSZE okazać legitymację przed
    przystąpieniem do czynności i bez wezwania. Umundurowany okazuje legitymację
    na wezwanie.

    > I jak to jest z podaniem przyczyny legitemowania??

    Jest ich tyle, że zawsze można jakąś wymyślić. Nie ma o co kruszyć kopii
    moim zdaniem. Co do zasady legitymuje się w celu ustalenia tożsamości. I
    takie wyjaśnienie możesz usłyszeć na pytanie. I tak nic nowego to do sprawy
    nie wnosi. Za zwyczaj policjant informuje o celu legitymowania. Ale czasem
    czyni to tylko po to, by ustalić, kto też chodzi o trzeciej nad ranem w
    ciemnej ulicy.