  • Data: 2004-11-11 13:28:26
    Temat: Re: Siłownia w bloku - ciąg dalszy
    Od: "Szkudnik" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dla wspólnego w tym wypadku pomieszczenia ma
    > zastosowanie art. 199 kc: "Do rozporządzania rzeczą wspólną oraz do innych
    > czynności, które przekraczają zakres zwykłego zarządu, potrzebna jest
    zgoda
    > wszystkich współwłaścicieli. W braku takiej zgody współwłaściciele,
    których
    > udziały wynoszą co najmniej połowę, mogą żądać rozstrzygnięcia przez sąd,
    > który orzeknie mając na względzie cel zamierzonej czynności oraz interesy
    > wszystkich współwłaścicieli.".

    Art 198
    "Każdy ze współwłaścicieli może rozporządzać swoim udziałem bez zgody
    pozostałych współwłaścicieli."

    Art 201
    "Do czynności zwykłego zarządu rzeczą wspólną potrzebna jest zgoda
    większości współwłaścicieli. W braku takiej zgody każdy ze współwłaścicieli
    może żądać upoważnienia sądowego do dokonania czynności."

    Art 202
    "Jeżeli większość współwłaścicieli postanawia dokonać czynności rażąco
    sprzecznej z zasadami prawidłowego zarządzania rzeczą wspólną, każdy z
    pozostałych współwłaścicieli może żądać rozstrzygnięcia przez sąd.

    Możliwe że źle to zrozumiałem. Jeśli tak to proszę o sprostowanie.
    Jeżeli znaczna większość wyraziła zgodę to powinno się udostępnić nam
    pomieszczenie a jeśli ktoś by miał większy sprzeciw to dałby sprawę do sądu
    (ale już po powstaniu siłowni) - w końcu nie można bezpodstawnie zarzucać
    coś czemuś co jeszcze nie istnieje.
    Upoważnienie sądowe byłoby potrzebne dopiero gdybyśmy nie mieli połowy
    głosów (Art 201)
    A tak poza tym to chyba każde pomieszczenie w piwnicy (poza piwniczkami
    lokatorów) jest wspólne?