    From: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Seks z nieletnią żoną
    Date: Fri, 2 Jun 2006 10:38:45 +0200

    Użytkownik "Yusek" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:e5n3fd$8fj$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > wp.pl:
    > "Przed Sądem Rejonowym w Kędzierzynie-Koźlu nie rozpoczął się proces Roma,
    > oskarżonego o utrzymywanie stosunków seksualnych z nieletnią. Sąd odroczył
    > rozprawę z powodu braku obrońcy oskarżonego. W świetle romskiej tradycji
    > 17-letnia dziewczyna jest żoną Marka K. ale - według prawa karnego - taki
    > czyn zagrożony jest karą do 12 lat więzienia."
    >
    > Artykuł 200KK wyznacza granicę wiekową na 15 rok życia. Za co więc chcą
    > posadzić tego Roma? Napisane jest też, że poznali się, kiedy ona miała lat
> [...]
    Czy nieletnia żona to przestępstwo?

    Krzysztof Bednarz, Anna Ślęczek, "Gazeta Lokalna", Kędzierzyn-Koźle
    02-06-2006 , ostatnia aktualizacja 01-06-2006 17:53
    Rozpoczął się precedensowy proces, w którym prokuratura oskarża 22-letniego
    Marka K. o obcowanie seksualne z nieletnią... żoną.

    Marek K. i 17-letnia Agnieszka Majewska są romskim małżeństwem od dwóch lat.
    Mają prawie dwuletnią córeczkę, więc do poczęcia dziecka musiało dojść,
    zanim Agnieszka ukończyła 15 lat. Fakt ten skojarzył kurator sądowy i
    zawiadomił prokuraturę w Kędzierzynie-Koźlu, gdzie mieszkają.
    Niepełnoletnia żona Marka K., nie kryła w czwartek zdziwienia przed wejściem
    na salę sadową. - Wzięłam ślub, kiedy miałam 14 lat, bo u nas pobieranie się
    w wieku 13-14 lat to tradycja - mówiła. - Nie jesteśmy do niczego zmuszani,
    a nasi rodzice wyrazili zgodę na wszystko.Jeszcze bardziej zdezorientowany
    jest oskarżony Marek K. - Przecież żyję z moją żona jak Bóg przykazał -
    stwierdził przed wejściem na salę rozpraw. - Nie rozumiem, dlaczego podają
    mnie do sądu. Mamy dziecko i chcę zostać z moją żoną do końca życia. Nasi
    rodzice i sąsiedzi nie potępiają nas, bo wszystko jest w porządku.
    Nie dla prokuratora. Marek K. został oskarżony o doprowadzenie do obcowania
    płciowego osobę nieletnią. Zgodnie z kodeksem karnym grozi mu za to kara od
    2 do 12 lat pozbawienia wolności.
    Precedens oskarżenia romskiego mężczyzny polega na tym, że w całej Polsce w
    środowisku Romów normalny jest zwyczaj wychodzenia za mąż dziewczynek, które
    mają po 10-15 lat, co stoi jednak konflikcie z polskim prawem. Ze względu na
    charakter sprawy zainteresowały się nią największe ogólnopolskie media.
    Dziennikarze musieli jednak opuścić salę rozpraw, ponieważ sąd postanowił
    wyłączyć jawność postępowania. Taką decyzję sędzia uzasadnił możliwością
    naruszenia interesu prawnego pokrzywdzonej i jej rodziny.Nie doszło jednak
    do odczytania aktu oskarżenia, ponieważ Marek K. poprosił o czas na
    ustanowienie swojego obrońcy. Rozprawa została odroczona do 30 lipca br.
    I teraz to wychodzi na to, że prokurator miał jednak rację.
    ZiPi.