  • Data: 2006-06-02 23:07:18
    Temat: Re: Seks z nieletnią żoną
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > moim zdaniem granica odpowiedzialnosci k. powinna byc zdecydowanie
    > obnizona bo dziecko w wieku 10 lat na pewno doskonale wie czym groza
    > pewne zachowania oraz potrafi pokierowac swoimi czynami. Wysokosc
    kar to
    > sprawa drugorzedna ale odpowiedzialnosc byc powinna.

    Jestem tego samego zdania. Uważam, że ustawianie sztucznej granicy
    wiekowej w ust. o post. w spr. niel. nie ma sensu. Pozostawił bym to
    dyspozycji sądu. Wiadomo, że nikt by z zasady za kradzież cukierków
    przedszkolakowi kuratora nie przydzielał. Zresztą można by był oto
    dodatkowo filtrować poprzez wprowadzenie zasady, ze załóżmy
    postępowanie przeciwko osobie do iluś tam lat prowadzone jest na
    wniosek pokrzywdzonego, co by od razu rozwiązało ewentualne
    komplikacje spowodowane koniecznością formalną ścigania takich dzieci
    za bzdurne przewinienia.

    Ale czasem nawet 9-10 latek potrafi być bardzo szkodliwy i niestety
    konieczne było by zastosowanie jakiś tam środków karnych, a formalnie
    nie można.