  • Data: 2005-08-16 12:18:12
    Temat: Re: Sciaganie plików
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Sobociński wrote:
    > Przeczytałem wasze komentarze. Dochodzę do wniosku, że sprawa nie jest
    > jeszcze uregulowana prawnie. Będąc konsekwentym, musiałbym także pytać, czy
    > dana stacja radiowa ma licencję na nadawnie określonej muzyki. Wydaje mi się

    Wiesz, niektórzy (np. Przemuś) są ewidentnie zapatrzeni w USA.

    Tam się zaczyna już robić coś takiego, że jeśli idziesz do punktu
    robiącego odbitki z cyfrówrek i Twoje zdjęcie nie daj Boże wydaje się
    zbyt profesjonalnie wyglądające dla obsługi, to zażądają zaświadczenia,
    że masz prawo robić odbitki....

    [ciach]

    > Sądzę, że w wypadku podejrzenia o nielegalne rozpowszechnianie danego
    > oprogramowania, policja może upomnieć się o pokazanie dokumentu zakupu lub
    > licencji. Interesuje mnie jednak co by było, gdybym zrobił kopię płyty z

    O ile licencja ma sens w przypadku oprogramowania, to w przypadku muzyki
    już nie.

    O dokumencie zakupu już w ogóle nie będę wspominał, bo 'towar' może być
    legalny, ale nie zakupiony (swoją szosą kiedyś złodziejskie urzędy
    skarbowe usiowały firmom naliczać podatek od dystrybucji linuxa biorąc
    za podstawę cenę wingrozi i innych wingrozowych aplikacji).

    > muzyką, po czym oryginał bym zgubił, lub zostałby zniszczony. Jak wtedy
    > udowodnić, że muzyka którą posiadam jest legalna?

    Zgodnie z zasadami państwa prawa to Tobie należałoby udowidnić, że _nie_
    jest legalna.

    Niestety - jak mikrosyf zasponsoruje, to się okazuje, że domniemnanie
    niewinności nie działa...

    [ciach]

    > Myślę, że inaczej powinno być traktowane nieświadome nabywanie nielegalnych
    > mp3 niż robienie tego z pełną świadomością. Może wystarczyłoby, aby dana
    > osoba stwierdzała na stronie www, że ma prawo do rozpowszechniania mp3,
    > wtedy ona byłaby odpowiedzialna za swoją działalność, a nie nieświadomy
    > użytkownik.

    Problem w tym, że mało kto to robi przez strony WWW. Większość leci
    przez p2p.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)