  • Data: 2005-08-14 20:31:45
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R... wrote:

    > na licencji GPL zwykle

    GPL wymaga załączenia źródeł - nie zabrania ustalenia np. opłaty za
    użytkowanie.

    > masz na mysli syetm operacyjny suse tak? no to w tym przypadku gdyby jakis
    > program zawarty w pakiecie byl nielegalny
    > to odpowiadala by firma ktora udostepnila te oprogramowanie bo to akurat nie
    > miales prawa podejrzewac ze jest cos nie tak.

    No i oto właśnie mi chodziło. Zakładam, że osoba udostępniająca
    udostępniła leganie...

    > Bo ty upewniajac sie na stroie producenta ze system faktycznie jest do
    > pobrania bezplatnie moim zdaniem zrobiles wszystko
    > co mogles.

    A kto jest producentem jądra, hmm?

    > no i udodownia ze posiadasz nielegalne oprogramowanie, to akurat nie problem

    > musialbys oddac

    Ale dopiero po wyroku. A nie że przychodzi właściciel (choćby z
    policją), pokazuje papiery i żąda zwrotu.

    > chyba ze bys posiadal nieprzerwanie 3 lata (Art. 174 kc),

    No widzisz. Posiadam 3 lata - jest moje :-P

    Skąd mogłem przypuszczać, że ktoś nielegalnie udostępnił?

    > jeszcze moglbys za paserstwo odpowiedziec jezlei na norma byla by stosunkowo
    > niska :)

    Czytaj uważnie. Cena w granicach normy rynkowej.

    > sa rowniez dostepne bezplatnie. W komercyjnej wersji masz dodatkowo
    > komercyjny soft (nie na gplu)
    > oraz support. (suse, redhat)

    Ale są komercyjne. A to, że jest jakiś 'bonus' (typu wsparcie
    techniczne) to już inna sprawa.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)