  • Data: 2006-04-10 06:12:06
    Temat: Re: Sąsiad nie zgadza się naposadzenie drzewa ;)
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:1144506383.4282.8.camel@neptune.sakowski.pl...
    Renata Gołębiowska napisała:
    > Patrząc na przepisy dotyczące POD najwyraźniej nie.

    > Regulamin POD nie stwierdza, że dane działanie jest na szkodę sąsiada.
    > Stwierdza tylko, że jest ono niedopuszczalne na POD. Dlaczego autor
    > regulaminu tak sobie wymyślił? Nie wiem, może dla ustalenia jakichś norm
    > estetycznych (płot z siatki ma być godnie wyeksponowany a nie zasłonięty
    > drzewami), może ktoś ważny lubił stawiać leżak na granicy swojej działki
    > i nie chciał mieć tam cienia.

    Świetna odpowiedź na pytanie "a dlaczego w regulaminie POD jest tak a tak".
    Wielu uważa, że jeśli w regulaminie POD jest coś napisane, to pewnie ktoś to
    pisał bo dobrze to przemyślał, wziął wszystkie za i przeciw, zrobił to
    bezinteresownie i bez uwzględnienia swojego widzimisię itd. itp. Być może,
    ale działka POD ma przede wszystkim inną sytuację prawną, ma inny charakter,
    zazwyczaj inne lokalizacje, innego właściciela itd. itp. Dlaczego taki jest
    regulamin? Pewnie jakieś powody są - tak samo jak w przypadku KC, gdzie
    takich regulacji nie ma.

    > Pojęcie szkody jest opisane w KC, który w odróżnieniu od regulaminu POD
    > jest w Polsce źródłem prawa.

    Właśnie!