    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samowolny chrzest
    Date: Wed, 14 Jan 2009 15:12:27 +0100

    W odpowiedzi na pismo z środa 14 styczeń 2009 10:20
    (autor olo
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gkkaso$lrh$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > bzdurą popędzana, nie istnieje religia ateistyczna.

    Istnieje.

    > Religia to doktryna
    > wiary, jeżeli nie istnieje przedmiot wiary to nie ma jej doktryny.

    Tak i oni wierzą, że Bóg nie istnieje i że należy tępić jego wyznawców (to w
    wersji wojującej, w wersji łagodnej tylko pierwsze). Nie mają dowodów na
    to, że Bóg nie istnieje, po prostu w to wierzą. Wiara, jak każda inna, z
    określoną doktryną.

    > określonego w doktrynie,

    Dowolnej religii, więc można sobie naprędce stworzyć. Np. w mojej Donek u
    władzy to jak szatan u władzy. Czy w imię wolności religijnej mogę się
    domagać usunięcia Donka?

    > Badania wykazują że przestępczość wśród wierzących jest statystycznie
    > wyższa, niezależnie od religii.

    A jakieś źródło badań?

    > Kolejne wydumane twierdzenie, behawior zwierząt, ludzi, w sferze
    > emocjonalno-motywacyjnej wybiera zawsze maksymalną predykowaną wartość
    > całki z przyjemności (lub minimalną z nieprzyjemności). Różnimy się tym co
    > nam przyjemność (zadowolenie sprawia)

    Tak, ale to co nam sprawia przyjemność silnie wynika z wychowania,
    otoczenia, bodźców zewnętrznych. Obiektywizm nie istnieje z definicji, bo
    nie ma obiektywnego wzorca do porównania :D

    > Tu już doszedłeś do sprzeczności wewnętrznej ze swoimi własnymi tezami.
    > Gdyby prawdą było (chociaż nie jest) że:
    > to każdy wybór byłby po prostu reakcją na "zewnętrzne bodźce" - czymże
    > jest ta antyreakcja ??

    No np. osoba zmuszana przez upierdliwego tatę do chodzenia na msze jest
    teraz wojującym ateistą. Być może ta sama osoba wychowywana przez
    wierzącego, ale nieupierdliwego tatę, który zamiast zmuszać ,,masz iść i
    koniec'' wybrała by całkiem gorącą wiarę. Czasami nasz ,,wolny wybór'' to
    reakcja buntu, a czasami reakcja naśladowania wzorca. Ale zawsze jest to
    spowodowane bodźcami zewnętrznymi.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.