  • Data: 2009-01-14 14:49:31
    Temat: Re: Samowolny chrzest
    Od: Azja <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan pisze:

    > Istnieje.

    Chuja tam istnieje ;) Równie dobrze można nazwać religią postawę
    wyznawców dowolnego nurtu politycznego. Też w coś wierzą, mimo że nikt
    na 100% nie udowodnił, że się nie mylą. Bo pokaż mi dowód, że ***izm
    jest gwarantem szczęścia i zbawienia ludzkości (*** - dowolne). Albo że
    nie jest - ale poproszę dowód nie przez wskazanie kontrprzykładów.

    > Tak i oni wierzą, że Bóg nie istnieje i że należy tępić jego wyznawców (to w
    > wersji wojującej, w wersji łagodnej tylko pierwsze). Nie mają dowodów na
    > to, że Bóg nie istnieje, po prostu w to wierzą. Wiara, jak każda inna, z
    > określoną doktryną.

    A jak określisz postawę ateisty, który uważa, że rozpatrywanie
    istnienia/nieistnienia boga to jak zastanawianie się, czy lampa jest
    martwym czy żywym zwierzęciem? Ja osobiście uważam, że nie ma sensu
    zastanawianie się czy bóg istnieje, czy nie, bo wiedza ta nie jest mi w
    życiu potrzebna. Zresztą tak jak sama idea boga czy wielu bogów.

    > Dowolnej religii, więc można sobie naprędce stworzyć. Np. w mojej Donek u
    > władzy to jak szatan u władzy. Czy w imię wolności religijnej mogę się
    > domagać usunięcia Donka?

    Nie, ale można walczyć, aby nikt nie mógł się domagać tego typu głupot
    powołując się na swoją religię. Miedzy innymi dlatego powstała
    inicjatywa http://art196kk.psr.org.pl/

    --
    Azja