    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sądy Tuska
    Date: Mon, 5 Dec 2011 18:53:41 +0100

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:jbivu2$snh$1@mx1.internetia.pl...
    > http://dosc.nowyekran.pl/post/41760,udalo-sie-skazan
    ej-ofierze-policyjnego-psychopaty-otrzymac-wyrok-wra
    z-z-uzasadnieniem

    > Jakkolwiek zapadły wyrok w stosunku do ofiary, dwa dni po bestialskim
    > pobiciu,
    > budzący społecznie uzasadniony sprzeciw, można tłumaczyć brakiem wiedzy
    > Sądu, na
    > temat faktycznych okoliczności zdarzenia, jako że zapadł w oparciu o
    > kłamliwe
    > zeznania policjantów, w tym procesie uznanych za poszkodowanych, to
    > napisanie
    > jego uzasadnienia już w obliczu pełnej wiedzy, wskazuje na
    > dyspozycyjność, lub
    > też na celowe mataczenie roli prawdziwej ofiary, Daniela K.

    Sąd pisząc uzasadnienie opiera sie na dowodach ujawnionych w trakcie
    rozprawy, nie zaś na pogłoskach medialnych. Co więcej w Internecie krąży
    filmik obejmujący jedynie końcową scenę. Nie widziałem przynajmniej filmiku
    obejmującego zachowanie Daniela K od początku manifestacji. Nie wiemy - i
    Ty pewnie też nie - czy wcześniej nie doszło do odpychania ręki policjanta,
    czy innych podobnych zdarzeń. Oczywiście to nie upoważnia do kopania
    zatrzymywanego, który nie jest w danym momencie agresywny, ale w żaden
    sposób nie wyklucza, że wcześniej mógł być agresywny czy stosować czynny
    opór wobec Policji. Reasumując, co do zasady stwierdzenie bezprawności
    działania policjanta nie wyklucza popełnienia przestępstwa przez tę samą
    osobę.