eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
  • Data: 2024-09-12 16:41:16
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.09.2024 o 12:22, Kviat pisze:
    > Religia w szkołach pasuje?

    Religia pasuje o tyle, że to bezpieczniej, by ksiądz przyszedł do
    szkoły, zamiast grupa dzieci ma biec na parafię. Natomiast uważam, że po
    pierwsze religia zdecydowanie nie jest tak skomplikowana, by trzeba było
    jej uczyć kilkanaście lat, a po drugie że zdecydowanie powinna to być
    bardzie religioznawstwo oraz etyka. Pewne dogmaty (nie zabijaj
    przykładowo) są uniwersalne i w strefie jakiejkolwiek kultury byś się
    nie znalazł, mogą się przydać. Jak nie wiadomo, jak należy się zachować,
    tom należy się zachować przyzwoicie. Dekalog akurat stanowi zbiór takich
    uniwersalnych zasad.

    Natomiast w czasach, gdy ja chodziłem do szkoły państwo księży nie
    utrzymywało. Nie widzę powodu, by ich utrzymywać pod pozorem lekcji
    religii. Zwłąszcza w sytuacji, gdy procentowy udział katolików wśród
    dzieci spada. To zdecydowanie należałoby inaczej rozwiązać.
    Najrozsądniejszym wydaje się odpis od podatku. Wskazujesz, na jaki
    związek wyznaniowy, a w ostateczności idzie na sport przykładowo. Coś by
    tam się dało takiego niewzbudzającego kontrowersji wymyślić.
    --
    (~) Robert Tomasik