    From: KK <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SMSy reklamowe - kto odpowiada?
    Date: Sun, 01 Jan 2012 21:27:40 +0100

    W dniu 2012-01-01 21:18, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Nie musisz wyrażać zgody, żeby ktoś mógł do Ciebie wysłać SMSa (e-maila,
    > listu, faksu, telefonu itp.). Zwłaszcza jeśli jest to SMS słany z
    > automatu do wszystkich numerów po kolei. Nie ma wtedy żadnej bazy, a tym
    > bardziej zawierającej dane osobowe.
    > Podobnie jest z e-mailem, czy listem. Chyba, że zawiera niezamówioną
    > informację handlową. Wtedy możesz zgłosić to na policji - jest to
    > wykroczenie.

    Nie wiem czy jest slany z automatu czy nie ale z odpowiedzi jaka
    dostalem od firmy ktorej to wlasnie smsy reklamowe dostaje (z oferta
    pozyczki got.) wynika ze firma zlecila wysylanie jakiejs innej firmie
    ktora to posiada legalna baze danych
    Troche to dziwne ze posiadaja moj nr a ja nie moge nic z tym zrobic
    Rozumiem ze oferta pozyczki jest niezamowiona inf handlowa i jedyne co
    moge zrobic to zglosic na policje?
    Chcialem to zalatwic polubownie i powolac sie na Ustawę o
    przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.ART 9 pkt 3

    "Nieuczciwymi praktykami rynkowymi w każdych okolicznościach są następujące
    agresywne praktyki rynkowe:
    3) uciążliwe i niewywołane działaniem albo zaniechaniem konsumenta
    nakłanianie
    do nabycia produktów przez telefon, faks, pocztę elektroniczną lub
    inne środki porozumiewania się na odległość, z wyjątkiem przypadków
    egzekwowania
    zobowiązań umownych, w zakresie dozwolonym przez obowiązujące
    przepisy"