  • Data: 2011-01-04 11:37:58
    Temat: Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciepłym moczem ...
    Od: "PioPio" <e...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    i masz wiedzieć komu powierzyłeś swój samochód jeśli to nie Ty
    > nim jeździsz.

    Ale w jaki sposób mam się dowiedzieć komu powierzam samochód jeśli nie mam
    prawa legitymować.
    Pierwszy lepszy przypadek z życia wzięty. Koleżanka prosi mnie o pożyczenie
    samochodu żeby podjechać do sklepu. W jaki sposób mam sprawdzić jej
    uprawnienia do prowadzenia pojazdu? Nie mam prawa wylegitymować, po policję
    mam dzwonić?
    Wydaję mi się, że bronicie bezsensownego zapisu, że właściciel samochodu ma
    wiedzieć kto akurat jechał jego samochodem tylko dlatego, żeby policji SM było
    łatwiej i żeby nie musieli udowadniać tego.
    Nie ma wątpliwości że zapis taki jest i że jest co najmniej mało sensowny już
    nie mówiąc o jakiś tam mało ważnych prawach do bycia niewinnym dopóki się nie
    udowodni czegoś wręcz przeciwnego.
    Nie w każdym Państwie coś takiego obowiązuje ale wszędzie policjanci
    chcieliby, żeby takie zapisy istniały. W niektórych krajach np. Francja
    policja musiała z tego zrezygnować bo znalazł się odważny i uparty, który
    doprowadził do zmian tych zapisów przez sąd europejski. Teraz muszą udowodnić,
    że to ty jechałeś i kierowałeś i mandat nakłada się na kierującego, który
    popełnił wykroczenie a nie pierwszego z brzegu, którego łatwiej jest znaleźć.