  • Data: 2012-05-12 20:29:54
    Temat: Re: Rzecznik praw konsumenta a zakup na firm
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 May 2012, 'Tom N' wrote:

    > Mowa o ozdobniku, często mylonym z "firmą" ;)

    Owszem, ale chyba mnie nie podejrzewasz ;)

    > Podał sprzedawcy NIP, już wielokrotnie kupował...

    Czyli "bład".
    Rzeczywiscie, ta wersja wyjasnienia jest "prawnie poprawna".
    Do tego "blad" może leżec po stroie sprzedawcy, w sławnym
    "mój program nie pozwala", zgoda.

    > Nie za dużo "nie" ;-) ;P

    Nie.
    Chodzi o to, że "Jan Kowalski Motonaprawa" może bezsprzecznie
    odliczyć VAT od f=ry wystawionej na "Jan Kowalski", i prawie
    na pewno nikt się nie spyta o to dlaczego zaliczył ja
    w koszty :P (formalnie przepisy VAT i PDoOF się różnia,
    więc "wyjasnianie" jak podatnik uzasadnia "zakup w celu"
    jest na miejscu, choć oczywiscie wymogu podania pełnej
    firmy na f-rze nie ma).
    Idzie o drobiazg - pytanie kontrolera o "zakup w celu"
    i pytanie o jego pózniejsze wykorzystanie to dwa różne pytania.
    Przypominam: dla PDoOF fakt użycia w celu gospodarczym
    nie jest warunkiem wystarczajacym do zaliczenia w koszty
    (jest konieczny, bo jest kontrwarunek powodujacy "wylot
    z kosztów" tego czego używa się do innych celów, ale
    nie jest wystarczajacy w swietle definicji KUP).

    > Pytanie komu taki dowód potrzebny, bo chyba nie firmie, która kupiła
    > w celach konsumpcji, a "nie DG" :D

    Przypomnę: wyżej nie było za dużo "nie" :P, miałem na
    mysli przypadek jak opisałem (zakup "na firmę" ale
    bez podania pełnej firmy), odwrotny od zakupu
    konsumenckiego.

    pzdr, Gotfryd