eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Date: Wed, 29 Oct 2008 15:06:00 +0100

    news:ge9q67$f7u$1@news.onet.pl...

    > Zapytałeś się, czy zmieniam pas ruchu lub kierunek jazdy (w kontekście
    > stania na pasie do skrętu). Odpowiedziałem, że zazwyczaj tak (bo przyczyn
    > stania na pasie może być trochę więcej, np. wóz mi się "rozkraczył").

    ale jadac tym pasem nie zmieniasz pasa ruchu, ani kierunku jaki on wyznacza,
    wiec nie masz co sygnalizowac, rownie dobrze moglbys wlaczac migacz na
    kazdym skrecie/luku drogi

    > No strasznie pokrętna logika: skoro nie sygnalizował to skręci :).

    nie pokretna, jechal pasem ruchu ktory nie dawal mozliwosci wyboru gdzie sie
    chce jechac, wiec nie bylo czego sygnalizowac

    > Zwróć uwagę, że dla pytającego jedyną wiarygodną daną na temat tego czy
    > jadący z naprzeciwka będzie skręcał czy jechał prosto - jest migacz
    > jadącego z naprzeciwka.

    nie, dla pytajacego wiarygodna dana byla znajomosc skrzyzowania, oraz brak
    sygnalizacji checi wykonania innego manewru niz to co co nakazuja znaki,
    przez jadacego z naprzeciwka

    > To jest zupełnie nieistotne w tym kontekście sprawy

    wlasnie ma

    > Tutaj bym ewentualnie widział jakiś punkt zaczepienia. Ale słabiutki -
    > kiepsko widzę związek przyczynowo-skutkowy między brakiem migacza w prawo,
    > a kolizją.

    zwiazek jest zasadniczy, wykonal niesygnalizowany manewr ktory byl
    bezposrednia przyczyna kolizji