    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Rozwieść się czy nie - co radzicie?
    <577a4bd3$0$12556$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <577a5c80$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <nle1kh$lpg$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nle456$obc$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nleilk$k3h$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <nlgam1$48p$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Tue, 5 Jul 2016 15:55:47 +0200

    On 2016-07-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    [...]

    > No tak. Skoro tak, to można deptać konstytucję. Weź się zastanów nad
    > swoją argumentacją, bo chyba coś ci na łączach iskrzy.

    Semantyka. Każda władza wydawała ustawy niezgodne z konstytucją i uchwalała
    prawo niezgodne z konstytucją (i stosowała je jak długo mogła).

    > Nie - nie pytałem o jedno - złożyłem wszystko do kupy - a ty
    > odpowiedziałeś, że w sumie to w porządku bo Nixon też kombinował. Nie ta
    > skala.

    Może ustalmy, że pytałeś o jedno (i dostałeś). To że coś jest w porządku,
    czy nie, to jest Twoja własna interpretacja czegoś czego nie powiedziałem,
    nie napisałem i bądź łaskaw nie wkładać mi swoich przemyśleń jako moich.

    [...]

    > Nie specjalnie - jak ci odpowiadają, to się do nich przeprowadź (jak cię
    > wpuszczą). U nas jest trochę inny krąg kulturowy i raczej większość
    > wolałaby żeby tak zostało.

    Czyli mogą być tylko kraje które TY uznasz za namaszczone do porównania.
    A zaczęliśmy od "wskaż kraj". Sweet. :) Poprzestańmy więc na węgrach.

    > A jak do tego doszedłeś?

    Bo się pieklisz od nastu postów na moją krytykę kogoś kto tak
    ma zamiar zrobić. I bo próbujesz go bronić wskazując "że inni
    kradną".

    > Nie - nie powiedziałem - poprosiłem, żebyś wskazał państwo, gdzie kilka
    > przykrych rzeczy zdarza się jednocześnie i aktualnie. Jak już
    > znajdziesz, to zastanowimy się czy to dobry wzór do naśladowania.

    Nie, nie o to poprosiłeś. A kilka państw już dostałeś, więc zacząłeś
    dodawać kolejne warunki. Tak to sobie możemy w nieskończoność,
    a cała ta tyrada ma na celu jedynie zaciemnienie Twojej postawy
    ("kali ukraść - dobrze, kalemu ukraść - źle").

    > Będę miał (i mam prawo mieć) - ale będzie to inny kaliber zarzutów. Sam
    > przyznasz, że łamanie konstytucji to trochę inna skala niż jakaś tam ustawa.

    Żadne literki (czy to biblia, czy konstutucja, czy koran, czy cokolwiek)
    nie są warte rozdzierania nad nimi szat. Łamanie swobód obywatelskich,
    łamanie zasad demokratycznych i w ich imię "literek" krzywdzenie ludzi
    - już tak.

    Dodatkowo: całe to "szukanie państw" i "szukanie winnych" jest kompletnie
    bez znaczenia dla oceny zachowania o jakim tu mowa (wyłudzanie świadczenia),
    jest jedynie próbą "wygrania" dyskusji przez przejście w inny, niezwiązany
    obszar.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com