  • Data: 2016-07-05 11:25:03
    Temat: Re: Rozwieść się czy nie - co radzicie?
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.07.2016 10:20, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Ale skąd ten wniosek? "podatek jako grabież"?

    Wniosek wynika wprost z założeń.

    > Państwo przecież z definicji ma monopol na przemoc i opresję.

    Państwo z definicji ma monopol na przemoc, nie ma prawa stosować opresji
    (w znaczeniu "ucisk, ciemiężenie"). Jeżeli taka występuje, zazwyczaj
    jest pretekstem bądź powodem do tego żeby państwo traktować nie jako
    dobro wspólne ale jako wroga.

    I z takich pozycji wyszedł twój imiennik i na to odpowiedział mu
    Wojciech, IMHO niesłusznie, że byłoby to okradanie współobywateli.

    Dodam, że niezależnie od tego czy jest to "państwo oni" czy "państwo
    my", to w przypadku kiedy występuje totalny burdel i nieskuteczność
    ściągania (jak jest np. w przypadku abonamentu RTV), to niepłacenie
    podatku niekoniecznie oznacza ściąganie z innych. Bo państwo-burdel
    często nie jest w stanie dopilnować tego żeby sobie brak wpływu z tej
    strony zrekompensować wpływem z tamtej.

    p. m.