eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRozliczanie platnosci on-line / sms za dostep do strony www › Re: Rozliczanie platnosci on-line / sms za dostep do strony www
  • Data: 2011-08-29 06:58:44
    Temat: Re: Rozliczanie platnosci on-line / sms za dostep do strony www
    Od: Rychu <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-28 18:25, WAM pisze:

    > Wystawiasz Klientowi FV/paragon na kwotę 100 zł. To jest Twój
    > przychód. Klient zapłacił 100 zł i na taką kwotę będzię chciał od
    > Ciebie dokument.

    ...a co jeśli klient jest 400 km dalej, a usługa została wykonana
    on-line? Czy mam obowiązek wysłać klientowi paragon/fakturę,
    czy to on jeśli chce to ma się pofatygować? Jestem VATowcem,
    więc jak najbardziej mógłbym wystawić fakturę, jeśli ktoś sobie
    życzy. W ostateczności można zrobić to jako eFakturę. "Problem"
    w tym, że usługa jest kierowana do osób prywatnych.

    Z tego co widzę, to od 40 000 zł rocznie jest obowiązek posiadania
    kasy fiskalnej. Czyli jeżeli ktoś o 2 w nocy zapłaci 12,30zł to ja to
    muszę nabić teoretycznie w tej samej chwili na kasę? Mógłbym zrobić po
    prostu eFakturę, ale z tego co czytam, wystawienie Faktury VAT dla
    osoby bez NIPu nie zwalnia z wystawienia paragonu (to prawda?).

    Na upartego można sprzęgnąć drukarkę fiskalną z serwerem, żeby sobie
    sprawdzała co chwilę czy ktoś coś kupił i jeśli kupi, to nabijała.
    Pytanie jednak czy jest to konieczne. Prawdę mówiąc wolałbym tego
    uniknąć i zrobić eFakturę dla każdego - oszczędność czasu, miejsca,
    pracy i papieru.

    PS. Fakt błąd z tym... 97 to dochód. 100 zł przychód, 3 zł koszt
    odliczony z tych stu, zostaje 97 na rachunku.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)