eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRozliczanie platnosci on-line / sms za dostep do strony www › Re: Rozliczanie platnosci on-line / sms za dostep do strony www
  • Data: 2011-08-29 11:57:13
    Temat: Re: Rozliczanie platnosci on-line / sms za dostep do strony www
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Obawiam się", że bardzo szybko wpadnę. Dlatego szukam jakiegoś prostego
    > wyjścia z tej sytuacji. Czyli jeżeli wystawiam komuś bez NIPu eFakturę,
    > to i tak muszę mu wystawić paragon? Paranoja.

    Umieszczenie lub nie NIP nie ma nic wspólnego z obowiązkiem dołączania
    paragonu do egzemplarza faktury. Paragon dołączasz do faktur wystawionych
    dla OFNPGG. A czy podasz NIP nabywcy na takiej fakturze czy też nie to nie
    ma żadnego znaczenia.

    > Ponowię jeszcze pytanie. Czy mam obowiązek wysłać komuś fakturę/paragon?

    Jeśli się umówisz na wysyłkę z kupującym to tak. Prawo polskie tego nie
    wymaga poza jednym wyjątkiem - usługami telekomunikacyjnymi (dot. faktur).

    > Czy dodatkowo sam muszę ponosić ten koszt?

    To kwestia umowy między tobą a kupującym. W wyjątku, o którym mowa wyżej,
    koszty ponosisz Ty.