    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozliczanie hotelu w delegacji...
    Date: Mon, 14 May 2012 13:04:15 +0200
    Sender: m...@n...agh.edu.pl

    "Nixe" <n...@n...pl> writes:

    > Sądziłam, że chciałbyś, aby pracodawca bezwarunkowo pokrył całe 100
    > EUR, jako że faktura jest za jeden pokój i zakładamy, że nie ma
    > rozpisanych osób.

    Jeszcze raz - jeśli nie ma rozpisanych osób, to pokrywa 100% nie
    pytając się o nic. I nazywaj to sobie nieuczciwością ze strony
    pracownika jeśli chcesz. Zresztą, gdyby próbował składać jakieś
    oświadczenia, to dopiero by się wpedził w kłopot.

    > Ale nie ma tak, że "płaci tyle, ile by zapłaciła za jedną osobę"
    > Płaci tyle, ile wynosi kwota za ten konkretny nocleg.
    > W tym powyższym przypadku - 50 EUR, bo tyle wynosi realna kwota za ten
    > nocleg za jedną osobę.
    > Tak czy nie?
    > Natomiast na pewno nie zapłaci 100 EUR.

    Ależ zapłaciła. Ty znowu o jakichś abstrakcjach, a ja o faktach.

    > Czyli tak, jak sugerujesz w tym konkretnym przypadku i imho tak jest
    > jak najbardziej prawidłowo.

    > Ale pytanie - czy instytucja wie, że pracownik kogoś zabrał czy nie wie?
    > Jeśli nie wie, to de facto powinna oddać za całość, choć w tym
    > przypadku jest to nieuczciwe ze strony pracownika.
    > Jeśli wie, to te 70% zamiast 50% będzie z jego strony miłym gestem,
    > aczkolwiek jak wcześniej - tylko wówczas, gdy na fakturze nie ma
    > podanej ilości osób, bo musiałby kombinować z wypisywaniem fikcyjnej
    > delegacji.

    Jeszcze raz - opisuję sytuację, gdy na fakturze JEST podana liczba
    osób. Właśnie wtedy zaczynają się te liczenia procentów.

    A gdyby, teoretycznie, na fakturze było nie:

    Jeden pokój, Pan i Pani Smith, 100 euro

    tylko
    Jeden pokój, Pan Smith 80 euro
    Pani Smith 20 euro