eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)Re: Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu
    .pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
    Date: Sat, 13 Jan 2007 09:05:42 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 23
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <6...@z...router>
    References: <n3ftqptm6587$.b5g2lgzsmruo$.dlg@40tude.net>
    <p...@n...chmurka.net>
    <1...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: cm238.omega226.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1168650882 18616 218.186.226.238 (13 Jan 2007 01:14:42 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Jan 2007 01:14:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:439384
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 12.01.2007 Adam <a...@n...pl> napisał/a:
    > Dzisiaj dowiedzialem sie jak została rozpatrzona moja reklamacja.
    > Zadałem wymiany a zostały naprawione, dlaczego ? Bo wymiana jest
    > nieoplacalna dla sprzedawcy, ok jest przepis wiec w sumie chyba maja takie
    > prawo? Chociaz z drugiej strony, czytalem ze moje zadanie jest dla
    > sprzedawcy decydujace i nie moze sam z siebie naprawic butów gdy ja zadam
    > wymiany, jedynie moze powiedziec ze wymiana jest niemozliwa i ze dopuszcza

    Formalnie tak.

    > wymiane. Jeszcze nie wiem jak zostały naprawione, ale jesli spaskudzili to
    > ich nie odbiore w zamian zostawiajac odpowiednie pisemko...

    I co w nim będzie, bo prawnie, z pragmatycznego p. widzenia nic MZ nie
    osiągniesz wytykając sprzedawcy, że nie zaczekał na Twoją formalną
    decyzję. Towar będzie nadal niezgodny z umową, Ty będziesz miał tu
    identyczne roszczenie jak poprzednio, a sprzedawca może się ponownie
    powołać na nadmierność kosztów. Dopero jak taka sytuacja powtórzy się
    parokrotnie możesz MZ powoływać się na nadmierną uciążliwość i żądać
    bezwarunkowej wymiany lub odstąpienia od umowy.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1