  • Data: 2013-10-22 19:34:34
    Temat: Re: Równoważne adresy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:l46ach$bh4$1@node1.news.atman.pl...

    > Nieprawda. Nie ma takich przepisów. I znam co najmniej kilka przykładów,
    > że tak nie jest. Na wsiach (miejscach z bardzo rozproszoną zabudową)
    > szczególnie.

    Na wsiach masz drogi, a nie ulice i w tym tkwi różnica :-))

    > A kiedyś (we Wrześni chyba) byłem na uliczce, gdzie numery nie szły
    > według niczego, ani parzyste/nieparzyste ani po kolei - np. nr 3
    > sąsiadował z 12, czy jakoś tak.

    Chyba tylko jakoś tak :-)

    Większość numeracji w Polsce było ustawiane zgodnie z Rozporządzeniem
    Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004 r. w sprawie numeracji
    porządkowej nieruchomości. oraz poprzednich rozporządzeniach. Jeśli kogoś
    to interesuje, to można prześledzić, czemu czasem przy numerach mamy
    literki a kiedy indziej cyferki. Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o
    infrastrukturze informacji przestrzennej uchyliła to rozporządzenie i nie
    potrafię znaleźć aktualnie obowiazującego, ale minister miał 3 lata na
    aktualizację, więc nie wykluczone, ze po prostu sobie zapomniał :-)

    Oczywiście w praktyce bywa, że są odstępstwa od określonych przepisami
    zasad wynikające z różnych miejscowych uwarunkowań, jak choćby zmiana
    przebiegu ulicy. Wówczas przeważnie nie zmienia się numeracji juz
    istniejacej, ale to są wyjątki. W Krakowie - Nowa Huta jakiś miejscowy
    artysta na znajdujacych sie tam osiedlach numeracje prowadził po spirali od
    centrum, które przeważnie stanowiła szkoła, przedszkole lub inna podobna
    budowla. Ale to są po prostu wyjątki.