    From: "Roman G." <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Roszczenia wobec szkoły. Czy to możliwe?
    Date: Tue, 3 May 2005 20:56:26 +0200
    <d3rgtb$1fv$1@inews.gazeta.pl> <l...@4...net>
    <d3rru3$1km$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <sh81621yhcax$.zxasqh1dsbt6$.dlg@40tude.net>
    <d4d9nl$7nj$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <d50ko4$h85$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <u...@4...net>
    <d58fut$pcm$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <d58h6k$ira$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Dnia Tue, 3 May 2005 20:46:11 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bo mają to wpisane w zakres czynności

    W zakres czynności mają wpisaną "opiekę" po prostu. A jak ją sprawować z
    dołożeniem należytej staranności - to już zależy od okoliczności.

    > generalnie w znanych mi wypadkach pierwszym pytaniem prokuratora w razie wypadku
    > jest ustalenie, czy nauczyciel był obecny.

    Oczywiście, ale to jeszcze niczego nie przesądza.

    > Sama nieobecność nauczyciela pewnie niczego ostatecznie nie przesądza.

    To dochodzimy do porozumienia:)

    > zawsze będzie istniało przypuszczenie, że gdyby był, to by do zdarzenia nie doszło.
    > Przypuszczenie to oczywiście można obalić, ale niekoniecznie musi się to udać.

    Pozostaje jeszcze sprawa udowodnienia, że wypadek był normalnym następstwem
    akurat takiego sposobu sprawowania opieki, sprawa wykazania adekwatnego
    związku przyczynowego.

    Rg