    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rondo w lewo
    Date: Wed, 10 May 2017 09:00:39 +0200

    W dniu 2017-05-09 o 21:15, Jacek pisze:

    > Ja popieram Liwiusza.
    > Rondo to jest jednak skrzyżowanie, chociaż specyficznego typu.
    > Na "zwykłym" skrzyżowaniu jadę w lewo - migam w lewo, jadę w prawo -
    > migam w prawo, jadę prosto - nie migam. Proste.
    > Na rondzie nie wiadomo dlaczego taka logika nie obowiązuje, a szkoda, bo
    > by ułatwiła życie. Cóż z tego, że jadę dookoła i, że każdy manewr będzie
    > w w prawo?

    Jak jedziesz drogą, która skręca, też nie sygnalizujesz skretu, mimo, że
    kierownica kręcisz...

    Cytat ze strony, s którym się zgadzam:

    Kierunkowskazy na rondzie... Na rondo wjeżdżamy, a z ronda zjeżdżamy
    (mowa o rondzie klasycznym, np. dwu pasowym). Przy wjeździe na rondo
    klasyczne nie używamy kierunkowskazu (można włączyć kierunkowskaz przy
    wjeździe na rondo, ale nie trzeba, bowiem nie włączenie również nie jest
    błędem, co WORD to tak na prawdę inaczej, ja wolę nie używać
    kierunkowskazu przed wjazdem na rondo bo i po co, skoro nie włączam tzn.
    że jadę/zjeżdżam gdzieś dalej, na kolejnym zjeździe). Zmieniając pasy na
    rondzie musimy włączyć kierunkowskaz. Jeżeli jednak wjeżdżamy na rondo
    turbinowe to kierunkowskaz zawsze musimy włączyć przed wjazdem na takie
    rondo. Ostatnia, bardzo trudna przez niektórych do zrozumienia rzecz.
    Dlaczego włączanie kierunkowskazu przy zjeździe z ronda jest takie
    ważne? Odpowiedź brzmi... by inni kierowcy mogli na nie szybciej
    wjechać. Najbardziej chyba wkurzający moment, kiedy to oczekujemy na
    wjazd na rondo w godzinach szczytu i kiedy moglibyśmy już wjechać na
    nie, nie wjeżdżamy bo szybko jadące auto z lewej zjeżdża z ronda nie
    używając prawego kierunku. Oczywiście prawy kierunkowskaz przy zjeździe
    z ronda to nie tyle pokazanie kultury na drodze co po prostu oznaka
    znajomości przepisów, zmieniamy kierunek jazdy więc musimy włączyć
    kierunkowskaz. (zrodlo
    http://www.strefakulturalnejjazdy.pl/2013/10/zasady-
    uzywania-kierunkowskazow-prawy.html
    )