eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReseller - zadnych praw ?Re: Reseller - zadnych praw ?
  • Data: 2008-03-14 09:19:29
    Temat: Re: Reseller - zadnych praw ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 13 Mar 2008, Jacek wrote:

    > Prowadzę firmę komputerową gdzie sprzedaję głównie notebooki, monitory,
    > nawigacje itp.
    > Coraz częściej zdarza się, że otrzymuję z hurtowni wadliwy towar
    [...]
    > Federacja konsumentów chroni klienta ostatecznego ale nie spotkałem sie z
    > żadnym prawem chroniącym resellera.

    Czekaj no, zajmujesz się handlem i nawet Kodeksu Cywilnego nie
    przeczytałeś?

    > Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?

    Primo: rękojmia. Sprawdzić umowę, sprawdzić zapisy na f-rze.
    I sprawdzić zapis w Kodeksie Cywilnym ;)
    Znana mi z autopsji hurtownia dawała coś 5 dni (rękojmi, gwarancja
    była różna), fakt że wymagało to sprawdzenia towaru *przy przyjęciu*
    a nie *przy wydaniu* (jak sobie poleżał miesiąc na półce).
    Secundo: ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów.
    Przyjmuje się reklamację konsumencką i dawaj z "roszczeniem zwrotnym"...
    Acha: przeczytać ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów ;)
    Tertio: umowa.
    Jak umowa zawiera zapis że rękojmia jest wyłączona, gwarancji nie dają
    a roszczenia uznają tylko na drodze wyroku sądowego, to należy sprawdzić
    czy opłaca się stracić co jakiś czas 600 zł czy jednak taniej będzie
    zmienić dostawcę na droższego o parę procent.
    BTW: tak, tak, wszelkie "przepisy o ochronie" *kosztują*!
    Ani gwarancja, ani rękojmia, ani żadna inna forma akceptowanej reklamacji
    *nie jest* za darmo. Zawarta jest w cenie.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1