eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia › Re: Rękojmia
  • Data: 2005-09-14 17:18:37
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Artur napisał(a):
    >>mylisz się
    >
    > Na pewno sie nie myle wzgledem tego ze i tak przez 14 dni klient nie bedzia
    > mial tego sprzetu, tyle ma sprzedawca na odpowiedz

    Przepis nie mówi że sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź, tylko przewiduje
    określoną sankcję za nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie. Jest więc
    to termin najdłuższego oczekiwania na odpowiedź, a nie oczekiwania w
    każdym przypadku. Ustawa przewiduje że żądanie konsumenta ma być
    spełnione w odpowiednim czasie i to jest podstawowe określenie terminu w
    którym sprzedawca ma ocenić reklamację, a w razie jej zasadności -
    spełnić żądanie. Dlatego też jeśli tylko termin, w którym przy
    zachowaniu należytej staranności przez sprzedawcę możliwe jest dokonanie
    oceny uszkodzenia (zasadności reklamacji) i dokonanie wymiany, jest
    krótszy niż 14 dni, to właśnie w takim terminie powinna być załatwiona
    reklamacja. W skrajnych przypadkach, gdy reklamacja jest oczywista,
    powinno to nastąpić od razu. Zresztą dokonanie oceny zasadności prostej
    reklamacji nie wymaga 14 dni, a raczej kilka. Wymiana następuje zwykle
    na towar, który jest w sklepie, więc trudno z tego powodu przedłużać termin.

    Co do żądania - wybór między naprawą a wymianą przysługuje konsumentowi,
    a jest go pozbawiony tylko w określonych przypadkach.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1